Життєдіяльність в закладі дошкільної освіти відбувається згідно вимог чинних програм — це різні аспекти її життя, форми активності, всі види діяльності. В них проявляється її енергійність, життєва сила, прагнення заявити про себе іншим та самій собі. Дошкільник є суб'єктом пізнавальної, предметно-практичної та комунікативної діяльностей, завдяки чому задовольняє свої потреби у фізичному, психічному та соціальному зростанні. Як суб'єкт життєдіяльності він активно орієнтується в довкіллі, пристосовується й впливає на нього, розвивається, вчиться чинити опір зовнішнім негативним впливам. Організовуючи життєдіяльність дитини в закладі дошкільної освіти, слід ураховувати: її вікові та індивідуальні особливості; сучасні тенденції в оновленні змісту дошкільної освіти та навчально-виховних технологій; специфіку та можливості закладу. Буття дитини в закладі дошкільної освіти — це послідовний перебіг певних його складових, які нормують чергування активної діяльності та відпочинку.