/Files/images/2.jpg

Дошкільний заклад має широкі й різноманітні можливості для забезпечення реалізації таких завдань фізичного виховання дошкільників:

— зміцнення здоров’я;

— забезпечення гармонійного розвитку організму;

— розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо);

— підвищення фізичної та розумової працездатності;

— загартування організму;

— прищеплення культурно-гігієнічних навичок, формування уявлень про здоровий спосіб життя;

— виховання потреби у заняттях фізичною культурою і спортом.

Фізичний розвиток у дошкільному віці є особливо стрімким. З огляду на це фізичне виховання має бути своєчасним, методично правильно організованим.

Фізичне здоров’я є головною умовою духовного і морального здоров’я дитини. У період дошкільного дитинства закладається фундамент здоров’я, формуються життєво необхідні рухові навички, вміння, розвиваються важливі фізичні якості, що свідчить про необхідність правильного фізичного виховання, яке має сприяти оздоровленню і повноцінному розвитку дитини.

Фізичний розвиток— процес зміни морфологічних і функціональних ознак організму, основою якого є біологічні процеси, зумовлені спадковими генетичними факторами, умовами зовнішнього середовища і вихованням.

Показниками фізичного розвитку є:

— антропометричні та біометричні дані: зріст, маса тіла, життєва ємкість легень, об’єм грудної клітки;

— розвиток основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння та ін.);

— рівень фізичних якостей (швидкості, спритності, сили, витривалості, гнучкості);

— рівень показників формування постави (вигинів хребта, відстані між кутами лопаток та ін.).

Саме в дошкільному віці закладаються основи гармонійного розвитку особистості, її фізичні досконалості – основи здоров’я, довголіття, формується багато рухових навичок, розвиваються фізичні якості (спритність, швидкість, сила тощо). Своєчасне та успішне формування рухової функції людини, особливо в дошкільний період її життя, має першочергове значення для повноцінного фізичного розвитку.

Правильний фізичний розвиток – фізіологічний та педагогічний процес, спрямований на досягнення фізичної досконалості, зміцнення здоров’я, підготовку підростаючого покоління до дорослого життя та праці.

У процесі фізичного виховання створюються позитивні умови для успішного засвоєння дітьми стійких навичок поведінки. Зв’язок фізичного виховання з розумовим передбачає повідомлення дітям певних знань з фізичної культури, зокрема правил рухливих ігор, найраціональніших способів виконання рухів.

З особливою чіткістю виявляється зв’язок фізичного виховання з трудовим, адже в основі трудової діяльності лежать різноманітні рухи. Удосконалення рухового апарату дитини підвищує працездатність організму; розвиток фізичних та вольових якостей сприяє практичній та психологічній підготовці дошкільників до високопродуктивної праці в майбутньому.

Під час виконання фізичних вправ удосконалюються функції аналізаторів: зорового, слухового, рухового. Чіткішими стають оцінки простору, у дітей розвивається почуття ритму, підвищується точність і чіткість рухів та інше. Усе це створює необхідні передумови для кращого сприймання навколишнього середовища і певною мірою впливає на естетичний розвиток.

Для прищеплення дітям емоційних смаків у процесі фізичного виховання велике значення має додержання відповідних гігієнічних умов на заняттях, гарна фізкультурна форма, яскраве художнє оформлення фізкультурного інвентарю (м’ячів, прапорців, обручів тощо).

На виховання естетичних почуттів значною мірою впливає музика, яка супроводжує заняття та ранкову гімнастику. Вона сприяє ритмічнішому й координованішому виконанню рухів, задає темп вправ, допомагає виконати їх виразніше. Усе це поліпшує настрій дітей, викликає в них загальне емоційне піднесення.

Поради батькам

Ø Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

Ø Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

Ø Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання;

Ø Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

Ø Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

Ø Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

Модель рухового режиму в закладі дошкільної освіти

Форми проведення Час проведення 1 молодша група 2 молодша група Середня група Старша група
1. Заняття з фізичної культури 2 рази на тиждень 20 хв. х 2= 40 хв. 25 хв. х 2 = 50 хв. 30 хв. х 2 = 60 хв. 35 хв. х 2 = 70 хв.
2. Ранкова гімнастика Щоденно 5 хв. х 5 = 25 хв. 6 хв. х 5 = 30 хв. 6 хв. х 5 = 30 хв. 8 хв. х 5 = 40 хв.
3. Музичні заняття 2 рази на тиждень 20 хв. х 2 = 40 хв. 20 хв. х 2 = 40 хв. 25 хв. х 2 = 50 хв. 30 хв. х 2 = 60 хв.
4. Фізкульт хвилинки Щоденно ——– 2 хв. х 5 = 10 хв. 2 хв. х 5 = 10 хв. 3 хв. х 5 = 15 хв.
5. Рухливі ігри на прогулянці Щоденно 8 хв. х 5 = 40 хв. 10 хв. х 5 = 50 хв. 12 хв. х 5 = 60 хв. 15 хв. х 5 = 75 хв.
6. Гігієнічна гімнастика Щоденно 4 хв. х 5 = 20 хв. 4 хв. х 5 = 20 хв. 4 хв. х 5 = 20 хв. 6 хв. х 5 = 30 хв.
7. Індивідуальна робота Впродовж дня —— 7 хв. х 2 = 14 хв. 10 хв. х 2 = 20 хв. 12 хв. х 2 = 24 хв.
8. Хореографія 2 рази на тиждень ——- ——- 25 хв. х 2 = 50 хв. 40 хв. х 2 = 80 хв.
9. Фізкультурні свята 2-3 рази на рік —— ——- 40 хв. х 2 = 80 хв. 60 хв. х 2 = 120 хв.
10. Фізкультурні розваги 1 раз на місяць 15 хв. 20 хв. 30 хв. 35 хв.
12. Самостійна рухова діяльність Щодня 60 хв. 60 хв. 60 хв. 60 хв.
ВСЬОГО 3 год. 35 хв. 4 год. 54 хв. 5 год.45 хв.
Кiлькiсть переглядiв: 16